Glad påsk!

Åh dagarna går alldeles för fort! Nej nu ska jag ta och börja från början. Långfredagen startade tidigt, tio över fem på morgonen ringde klockan. Jag klev upp och drog till gymmet innan jobbet. Klockan sju var jag ombytt och klar på jobbet, jobbade fram till klockan två. Sen hämtade Kalle mig utanför och vi åkte direkt hem till mina föräldrar i Svallarp. Där välkomnades vi varmt av mina kära päron med påskbuffé. Mums! Sedan kom kära syster hem också och vi hade en riktig myskväll ihop. 
 
Påskafton blev också den lyckad. Hela familjen samlad och mamma och pappa hade ordnat och fixat med trerätters middag. Helt fantastiskt! Så roligt att se dem laga och skapa tillsammans. Mat och umgås, det är familjen Karlsson i ett nötskal. Vid sådana här tillfällen kan jag känna att jag saknar familjen så mycket. Det är så sällan vi ses alla nu och då det väl sker går tiden så fort och det är över på ett ögonblick. Det gör mig lite ledsen i ögat. Ibland svider det så då jag tänker på att jag är så mycket längre bort ifrån dem. Kan verkligen sakna mamma och pappa ibland, allt oftare.
 
Påskdagen blev en frukost och en förmiddagsfika lång i Svallarp. Sedan satte vi oss i bilen och for upp till Jönköping, hämtade upp Kalles mormor och stack vidare ut till Mullsjö och familjen Fritzsson. Middag och bärpaj och massa trevligt sällskap! Mycket prat om bröllop, släktforskning och efternamnsval. Egentligen skulle jag även åkt på påskdans på kvällen i Huskvarnaparken, hade förberett med alla kläder och hur jag skulle ta mig dit med tåg och allt. Men sen blev jag så himla trött i Mullsjö och maten blev senare än tänkt. Mitt i allt kändes det bara så dumt att lämna dem och dra till Huskvarna. Så tillslut bestämde jag mig för att stanna hemma och bara ta det lugnt, sova tidigt. Jag ska ju trots allt jobba imon. 6.00 godmorgon!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0