Svenska idrottsgalan 2013

 Smygtittade lite på den stora galan i Globen under tiden jag städade läganheten. Då slog det mig vad många idrottsprofiler vi har i Sverige och vad stora vissa utav dem faktiskt är! Vilka prestationer de har gjort under årets gång. Jag är inte den som tittar på sport jämt och ständigt, men visst ibland kan det intressera mig. Men då man tittar på denna galan och ser alla deras fina och stora ogonblick ångrar jag lite att jag inte följer sporten mer, i alla fall sådana där stora evenemang där det händer. Allt ifrån Lisa som genomför en superprestation i triathlon efter en skada, Pia som leder damlaget i fotboll sjunger ut sitt tacktal, till den handikappade tjejen som spelar pingis! Så imponerad! Under galan då alla var finklädda och berörda av äran och priserna, helt fantastiskt! Jag får gåshud!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0