Efter passet



Känslan efter passet: tungt och jobbigt, men utmanande och definitivt stärkande! Mina redskap var alltså en medicinboll på 4kg och en låda som var 50cm hög. Första övningen; wall ball innebar att man skulle gå ner i en squat pressa upp och kasta upp bollen mot väggen, ta emot och gå ner i squat igen. Andra övningen; en situp och på toppen kasta bollen mot väggen, ta emot och dutta den i golvet ovanför huvudet i nedesta läget, och så upp igen. Tredje övningen och definitivt den jobbigaste; hoppa jämfota upp och över lådan, vända om och tillbaka. Helst skulle man bokstavligen hoppa ÖVER lådan, men det skulle jag alldrig fixat, då hade jag fått åka ambulans till akuten direkt. Dessa tre övningar gjorde man först 40 repetitioner av varje, nästa varv 30 reps, nästa 20 reps och sista 10 reps. Ja, jag hoppas det kommer kännas imorgon, annars blir jag besviken.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0