Hej allihopa!

Back on track efter en fantastisk weekend i London med mitt hjärta. Vi åkte alltså i torsdags och var där ungefär mitt på dagen, så åkte till hotellet och checkade in sedan bar det av på äventyr! Första anhalten blev *fanfar* Oxford Street! Inte speciellt otippat men aboslut ett måste när man är i London. En väldigt central plats för shopping, mat och allmänt häng. Här fanns allt! Alltifrån enorma butiker (om man ens kan kalla det så) som Selfridge, uppbyggt i ett ex antal våningar som var och en rymde glasmontrar med dyra klockor, väskor, smycken, smink, kläder, inredning med mera. Helt sjukt! Till lite mer "vanliga" butiker som H&M, Primark, GAP, Zara, Nike Store, Adidas, Asics, Mark and Spencer, New Look och många många mer.... Varje butik hade minst tre våningar! 
Och så lite bilder från dagen:
 
 
Dag två fortsatte vi på Oxford Street... Bland mer skor och kläder. Det mäktigaste var självaste Nike Store. Träningsälskare som man är, är ju kläder och skor en del utav det!!! Nike Store alltså, en enorm byggnad på fyra våningar, fyllt av träningskläder och skor och alla dess tillbehör. På nedersta planet fanns även ett DJ-bås där en kille stod och spelade musiken. I mitten av hela huset fanns en enorm glasmonter som gick igenom alla våningarna, i glasmontern var det uppställt huuuur många snygga skor som helst! Där kunde man skapa sina egna, det vill säga designa sin egna sko! Ja, jag dreglade när jag var här inne, himmelriket typ.
 
 
Efter att vi var nöjda på Oxford Street bar det av mot sevärdheter som Big Ben and Houses of Parlament, London Eye, Buckingham Palace och sist Picadilly Circus.
 
 
Tredje dagen åkte vi till Camden. En del där ungdomarna hänger. I Camden var det mer marknadskänsla, kläder, skor och prylar såldes ute på gatan eller smalade på torg. Det fanns också mindre butiker fyllda med precis samma saker. Skor, skor, kläder, blingbling och mer skor... Det fanns en jättemarknad vid Camden Lock, massor av mat ifrån olika delar av världen. Riktigt coolt! Här spenderade vi ett antal timmar med att bara gå och titta på allt annorlunda som fanns. Åt en bit mat och njöt i solen.
 
Efter att ha gjort Camden var vi lite sugna på en fika, och vad passar då inte bättre än en traditionell Afternoon tea?
 
 
Mätta och belåtna travar vi vidare till nästa sevärdhet Tower Bridge. Inte alls som jag trodde den skulle se ut, helt klart något man bör se när man är här!
Dagen efter var det dags att åka hem, packa väskan och tacka London för denna gång. På återseende, någon gång i framtiden! 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
lisaa

nu bubblar jag av avund! Vill ju också åka dit! enda stället i närheten som jag varit på är heathrow.. inte lika rolig upplevelse känner jag!!
hoppas ni hade det underbart! det är du värd efter allt ditt slit!

2013-04-22 @ 17:56:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0