Saknar, saknar inte?

Skolan. Vet inte om jag saknar eller ej. Jg saknar det sociala, att man varje dag träffade sina fina vänner, sjuka klasskamrater och skrattade sönder sina revben, eller alltid kom sent till lektionen i mjukisar, som alltid tjafsade emot läraren, som alltid var på hugget att diskutera med mera. Det kan jag självklart sakna, vi hade trots allt en rolig och fin tid tillsammans. Men det andra? Jodå, rutinerna va bra, gå upp, plugga, äta lunch, plugga, hem, middag, träning, sova. Livet var lätt. Nu har man rutiner fast olika, kanske jobbar dag, kanske jobbar kväll. Träna på förmiddagen, träna på eftermiddagen. Måste laga matlåda. När jag är ledig måste jag plugga... Det jag definitivt inte saknar är plugget i sig, lärarna ( vissa saknar man), och datorerna! Usch skönt att slippa, det va ju så träligt på slutet och sitta framför datorn. Livet går vidare och nu har vi klivit in i en annan fas. Det tar tid att lära sig men vi måste ge oss själva den tiden. Vi kan inte alla vet vad vi vill göra i framtiden just nu, vi måste låta det mogna och komma till oss. En vacker dag slår blixten ner från klar himmel, men man vet aldrig när.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0