Praktik

Har varit på praktiken idag, Willys hemma. Nära och bra för mig. Endast någon minut på cykel så det kan inte blir mycket bättre! Trevliga grabbar och tjejer, har varit i butiken ute på golvet hela dagen och plockat upp varor eller hjälpt kunder. Det var inte bara jag som var praktikant där idag, nej en liten tös från åttonde klass också. Värdlens jobbigaste tjej! Hängde efter mig hela tiden och klagade på att allt var så tungt och jobbigt och att hon rev sig på kartongerna ständigt. Hallå, för det första: välj en långarmad skjorta eller ha en långarmad tröja under den kortarmade, det skyddar massvis. För det anda: ät och träna lite mer så bli inte allt så förbannat tungt och slitigt, varför vara lat? För det tredje: snälla sluta klaga, det gör inte saken bättre?! Herregud sicken tjej. Inte tyst en sekund, mitt tålamod sinade på slutet vill jag lova. Var nära på att säga "håll bara käften och jobba" eller typ "amen gå hem om du tycker det är så jobbigt". 



Åh tur att hon inte är där nästa gång :) Okej nu har jag bittrat av mig lite på henne så nu känns det mycket bättre!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0