Massagekurs del 1

Åh underbaraste dagen på lääänge i skolan. Massagekurs. Hur lyxigt är det inte på en skala då? Superlyxigt! En snubbe från nåt massageföretag var där och pratade lite, hade med sig bänkar, handdukar, olja med mera. Första dagen nu koncentrerade vi oss bara på ryggen. Han visade totalt sett åtta eller nio olika grepp och metoder man kunde använda sig av samt teknik, hur man masserar på bästa sätt. Innan har jag tyckt det varit jättetråkigt att massera då jag fått ont i tummarna efter sisådär fem minuer. Men med rätt teknik kunde jag nu lätt hålla p åi en halvtimma, fyrtiofem minuter! 

Efter att skoldagen var slut sitter jag nu i min soffa hemma i lägenheten. Trött, riktigt trött. Känns ungefär som att man faktiskt tränat ett pass, liksom trött i musklerna. Och så fryser jag. Som bara den! Nej ikväll blir det vila, trots att jag hade bestämt mig för att träna Attacken egentligen. Kan inte hjälpas! Ska ju trots allt dansa fem och en halv timma imorgon kväll så får min dos av träning då skulle jag tro.

Imorgon är det del två av massagekursen. Ben, armar, nacke och axlar står på schemat. Kommer bli proffs på massage kan jag säga er :) Livet är bra gott ibland.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0