Jobbelijobb

Fredagskvällen/natten spenderades hos grabbarna grus i baren på Småländska Kolonin. Alltså seriöst? Hur kul är dom inte? Riktigt skööööna! I like! Och igår fick jag lära mig ett par nya drinkar! Jippie! Det går framåt :) Fick också återigen träffa killen som man ska snacka med om framtiden (främst sommaren då..) Känns riktigt bra faktiskt. Igår var det rättså lugnt, visst ibland blir det lite körigt i baren när typ alla ska beställa samtidigt, men medelåldern var lite högre igår så de fick tålmodigt stå och vänta på sin tur.

En ung kille: "Om man någon gång ska flirta med en snygg servitris, hur gör man då?"
Jag: "Ja du, jag har nog inget direkt bra tips såhär på rak arm..."
Killen: "Hmm...skriver man sitt nummer på ett kvitto eller något? Eller...." Och så rabblar han upp massa förslag på att ta kontakt, efter en stund säger
Jag: "Jag kan tyvärr inte hjälpa dig på den punkten. Och hur vet du att det är någon idé att flirta?"
Killen: "Är det sant? Är det så? Jahaja, okej då får jag väl tacka för mig då...." Och så lommar han tillbaka till sitt bord och sina vänner.


Hmm, ja man kan ju lätt konstatera att det inte bara är 18åringar som blir jättepåå och dräggiga. Nej de lite äldre kan bli nästan värre!!! Ibland när jag står där på insidan av baren och studerar dom på andra sidan, lyssnar på deras snack och ser deras beteenden kan jag nästan skämmas å deras vägnar. Jag ska inte bli sån, det är en sak som är säker! Det är nu när man är ung och student man leker av sig, sen när man kommer upp i åren är det bara patetiskt att supa sig svinfull och rumla runt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0