Sur deg?

Under veckan som jag varit hemma nu har jag jobbat ordentligt med mitt projektarbete. Brödbakning! Surdegar sattes och igår var dagen kommen att baka med dem. Tre olika recept blev det varav två skulle stå ytterligare en dag. Veresurdegen bakade jag dock av...men den gick åt skogen. Fy så dåligt det blev. Degen, som knappt är värd att kallas deg ens, snarare tjock smet?! Hur eller hur så jäste den knappt och det var bara till att bröa en form och sedan skicka in den i ungen för att se hur resultatet blev. Misslyckat? Ja. Men man lär väl sig av sina misstag. Hoppas på bättre lycka nästa gång. De andra två degarna ser dock ut att bli mycket bättre, hoppas hoppas hoppas! :)

Sura degar gör mitt tålamod lite surt också kan jag säga. Här går man och väntar och väntar och matar den där surdegen. Och vad får man? En platt, kompakt brödkaka. Allt det inte skulle bli.



Kommentarer
frida

åhh jag älska surdegsbröd !! får man smaka en bait lr ? :D

2012-01-06 @ 14:18:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0