Jag saknar dig

En film om två tvillingsystrar. Tillbörja med får man följa dem båda, man blir insatt i deras liv och deras förhållande till omgivningen men inte minst till varandra. Systrars band som ingen kan komma emellan. En solig dag, en stressig morgon påväg till skolan händer det som inte får ske. Den ena mister livet och endast en är kvar. Man får följa med henne i hennes sorg, i hennes bearbetande.
En ibland lite långtråkig film. Seg på något sätt, deras sätt att prata och handla. Men en fin tanke ligger bakom, det som finns mellan systrar, det bandet är så starkt att ingen kan förstå, det finns inte ord som beskriver tillräckligt! Jag menar jag kan ju bara tänka mig in i situationen själv...Om systrar som alltid funnits där plötsligt skulle försvinna och upphöra existera. Då hade inte jag heller levt, ens velat leva.



Kommentarer
Emma

Usch jag lipade igenom hela filmen.. tyckte det var såååå jobbigt att se den!

kanske pga mitt förflutna..? Puss goa Emelie <3

2012-01-23 @ 09:17:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0