Mens?

Veckan är kommen. Förstås är den där djävulska värken tillbaka som jag de senaste gångerna sluppit. Och förstås hade jag inte några tabletter i väskan heller för den delen, så fick lida med äckelsmärtan. Seriöst, vad är det här för jävla påhitt? Okej att det kommer lite blod, det kan jag leva med. Men inte smärtan. Det är inte okej att en gång varje månad behöva ligga dubbelvikt, må illa, vilja springa runt jorden, sitta, lipa, stå, ligga i fosterställning, sträcka på sig...alltså typ göra allt som går med kroppen bara för att man har så sjukt ont!!! DET ÄR ORIMLIGT som Kirsti sa en gång.

Men kanske det värsta av allt är ju när man ber om råd och det är nån jäkla gammal hagga som bara:
"- Lägg en flaska varmt vatten på magen, ta en varm dusch, ta en värktablett med det ämnet paracetamol i, ta en promenad! Det funkar alltid!"
Tss, har du aldrig haft mensvärk satkärring?! Eller så måste det varit något otroligt mycket lindrigare på 1800talet då du hade mens. För det första så kallnar det där vattnet i flaskan på typ 2 sekunder, för det andra så hinner man inte mer än ut ur duschen förrän smärtan är tillbaka och för det tredje så biter inte ens de där förbannade paracetamoltabletterna!!! Aaahhh. Vad hade dem för mirakelmens förr i tiden egentligen? Verkar som att de svävade på moln under den perioden och tyckte det var livet. I så fall är det raka motsatsen i dagsläget. Lite bitter? Nej inte alls.
Är det okej att skylla min tjurighet och bitterhet på att jag har mens...?



Kommentarer
liss

DET ÄR OKEJ!

2012-02-23 @ 20:19:41
emma

DET ÄR OKEJ! p-stav is the shit, annars

2012-02-24 @ 10:16:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0