3 dec

Här vill jag tillbringa min sista tid på jorden.

Den var svår. Jättesvår. Jag vill i alla fall tillbringa den sista tiden på en plats där jag känner mig trygg, som jag trivs att vara på och som jag kan knyta an till, som varit viktig för mig. Det skulle kunna vara hemmahemma, där jag är född. På gården i Svallarp. Där finns så galet mycket minnen, där jag har jag skrattat och gråtit, formats och vuxit. Det är en lugn och trygg plats mitt ute i skogen, ingen kan någonsin nå mig där.
 
Men det skulle även kunna vara ett framtida hem. Nu vet jag förstås inte vart detta är eller ligger någonstans, men förhoppningsvis är det en villa i närheten av en stad, ett vackert hus med lite trädgård till. Där skulle jag, min man och mina barn bo, kanske även hund och katt. Det skulle också vara en plats för min sista tid. I mitt eget hem där jag och min familj tillsammans gjort vardagen, dagar, veckor och år. Slitit på golv satt våra spår.
 
Det behöver inte vara ett paradis med guld och gröna skogar. Men det kan vara ett paradis för mig! En personlig plats. Eller också en varm och solig strand nära havet....
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0