19 dec

Min familj.
 
Består av totalt 6 personer. Mamma Maria och Pappa Lennart. De har nu varit gifta i 30 år! Kan ni tänka er!? De träffades när de var unga (och vackra?) på dans typ, de blev förälskade och hej hopp så skulle de förlova sig, flytta ihop och gifta sig. Därpå var det dags för ungar, och ut kommer fyra stycken. Inte på en och samma gång såklart, nej utan jämnt fördelade med tre års intervall. Ida tittade ut först, sen Cecilia och sen Sofia. Sist men inte minst kom jag!
 
Min familj är väldigt familjär. Vi har alltid vanan att äta tillsammans och göra saker gemensamt. Köket är hjärtat i huset och även i familijen, det är där vi samlas oftast allihop. Vi har haft mycket roligt genom årens gång, åkt buss till skolan, handlat mat i Vetlanda, gått på julrea ihop, åkt till Ullared allesammans. Idag uppfattar jag min familj viktigare än någonsin. När man bodde hemma såg man inte alla positiva saker utan då tyckte man livet var tråkigt och vi bråkade hit och dit. Idag är situationen annorlunda, kanske för att man åker hem och hälsar på bara en gång ibland, inte så oftta och då vill man ta alla tillfällen i akt att ses och umgås så mycket som möjligt! Än idag samlas vi i köket och lagar något gott att äta, slår oss ner kring bordet med tända ljus och intar måltiden, diskuterar och pratar om allt mellan himmel och jord. Delar av livet som jag inte skulle kunna vara utan. Min familij.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0