10 dec

Detta skulle jag ända på om jag fick chansen.
 
Visst skulle jag vilja ta bort alla hemskheter i världen, skapa fred och utrota svälten och alla förskräckliga sjukdomar. Men dessa saker är så enormt stora och även om jag fick chansen att ända på det skulle det inte gå. Människor i världen kommer alltid att tycka olika och kriga om saker och ting. Det kommer alltid finnas rikare och fattigare, vilket kommer i sin tur bidra till svält och sjukdomar. Så vad skulle jag ändra på? Frågan är enorm och jag vet inte vad jag skulle vilja göra. För tillfället är jag ganska nöjd med min tillvaro här och saknar inget speciellt. Jag skulle dock vilja ändra lite på Sveriges läge, tycker att landet har lite för många månader i mörk, kall och dyster tid. Skulle vara om jag kunde se till att ordna ett par extra sommarmånader. Sisådär åtta varma, sköna och ljusa. Fyra mörka, kalla och ruggiga skulle helt klart räcka!
 


Kommentarer
lisaaaa

blogggaaa!

2012-12-12 @ 22:05:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0