Lack på tillståndet, lackar på att vara sjuk

Och då syftar jag inte på nagellack...inte heller någon jädra lack till att skydda ytor. Och faktiskt inte IKEAs möbelserie Lack. Tänk vad många betydelser till ett och samma ord. Svenskan är inte lätt.... Nej jag syftar på adjektivet lack. Kollar man upp betydlesen på wikipedia står det förklarat som sur eller arg. Ett besläktat ord är lacka, vilket innebär att man blir arg.
Jag avskyr verkligen att vara sjuk!!! Inte för att jag tror att någon gillar det, men ibland kan det vara lite mysigt att bara få sjunka djupt ner bland kuddarna i sängen och dra täcket ända upp till näsan, dricka te och titta på film. Men nu får det vara nog! Min lägenhet fullkomligt badar i näsdukar, vattenflaskor som står här och var, diskhon ser katastrof ut, kläder huller om buller och mitt ibland detta jag. Usch, fy och blä. Kan jag inte bara bli frisk?! Är det för mycket begärt?!
En liten bild på några utav möblerna IKEAs serie Lack.
(Bara för att jag inte har något att göra!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0