Våffeldagen

Idag är det våffeldagen hemma hos mig! Inviger nämligen mitt nya våffeljärn:) Det var bra, lite svårt att hitta rätt mängd smet bara för att få dem perfekta, men jag antar att det tar några gånger innan järnet fungerar som det verkligen ska. Goda blev dom í alla fall. Och nu sitter jag här mätt och belåten.



För övrigt har började dagen med nationella prov i engelska. Skrifligt. Inte kul, men det kändes som att det gick hyfsat ändå. Som tur är väger inte provet speciellt tungt och kan inte sänka ens betyg, så då kan jag ju pusta ut... Jahopp, alltså 100 minuter i skolan, sen var det överstökat för denna veckan. Istället bar det av till Friaredalen, där det anordnades rugbytunering mellan de största gymnasieskolorna i Jönköping, John Bauer, Sanda, Peset, Bäckadal och ED. Grymt bra jobbat, och återigen stod Sanda och JB mot varandra i finalen. Och likadant som förra året tog Sanda segern, men vi blir allt bättre och knappar in på dem, i år var det ändå ganska jämt tycker jag. Haha, ja ibland kan man inte sluta skratta när alla ligger i en hög eller slänger sig om midjan på någon och släpas med över halva planen! Snacka om köttig sport, spelarna fick knäleder ur led, knäckt näsa, skrapsår, vrickade fötter och ont i huvud och bröst. Men i hursomhelst fantastiskt bra jobbat av John Bauerlaget!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0