Det ena avlöser det andra

När väl halsont och förkylning börjar ge med sig kommer hostan. Jag har inte haft hosta på väldigt länge, jag led nämligen jämt av det när jag var liten och hostade jämt och ständigt. Och nu har det alltså återvänt. Håller mig därför så stilla som möjligt, men det värsta är att inte sova om nätterna. För det första får jag sova sittandes, underbart eller hur?! För det andra så sover jag inte särskilt mycket, jag är ju vaken och hostar... För det tredje, när jag väl sover så hostar jag i sömnen och vaknar upp av mitt eget rosslande. Mmm, kan ju inte bli bättre! Alltså har jag lyckats bra med att vända på dygnet. Sover om dagarna och är vaken om nätterna.

Hursomhelst var jag på apoteket i måndags och köpte någon sorts medicin. Kärringen i butiken tyckte jag skulle ha något slemlösande, så okej då köpte jag det. Nu vill jag gärna ha något som dämpar hostleflexen istället. Orkar inte hosta konstant och hela tiden, det tar knäcken på mig! Men frågan är om man kan kombinerna medicinerna med varandra? Hmm..kan ju inte vara farligt att testa eller? Just nu gör jag verkligen vadsomhelst för att bli frisk!

 
     Vågar man kombinera? Effekt eller biverkningar?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0