Hej träningsvärk :)

Kroppen är fantastisk! Den vänjer sig verkligen snabbt vid rörelser, och då den kan rörelserna utför den dem på så enkelt sätt som möjligt, för att spara så mycket energi den bara kan. Och detta sker helt automatikst, kroppens sätt att "försvara" sig, vi kan alltså inte påverka det alls! Detta märkte jag påtagligt idag... Nu ett tag har jag kört det nya bodypump-passet (närmre bestämt cirka två och en halv månad) och igår körde jag och Emma ett helt annat pass. Och ja, det var något kroppen inte var bredd på för idag har jag TRÄNINGSVÄRK! Hej muskler! Baksida lår och rumpa, rygg och nacke, och då är detta bara dag ett, tänk då vad det kommer vara dag två (som alltid är värst).... Mmmm! Men det är så det är, för att utvecklas och bli starkare ska vi chocka kroppen, och det gör vi på bästa sätt genom att utföra olika sorters träning och olika typer av övningar. Så istället för att alltid gå till samma maskiner i gymmet, prova på att använda de fria vikterna, göra några andra magövningar än de du brukar, så ska du se att det kommer kännas :)

                    




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0