Buried

Det händer inte särkilt ofta, och det går i perioder, då jag kollar på film. Igår kväll var det filmtajm. Har blivit tipsad om att se filmen Buried så den fick det bli. Såhär i efterhand så var det ett tokigt val, för usch vilken film! Nu ska ni få höra:

Filmen handlar om amerikanen Paul Conroy som har åkt till Irak för att arbeta, han kör lastbil och levererar varor. Han blir attackerad av en grupp irakier och där upphör han att minnas. Istället vaknar han upp och märker att han ligger i en träkista, med endast en mobiltelefon och en tändare till hands. Paul är levande begravd. Genom hela filmen får vi följa amerikanen i kistan, och den kautrofobiska känslan är total och så påtaglig! Jag skämtar inte om jag säger att jag hade en puls på 180 rakt igenom hela filmen!







Filmen är oerhört obehaglig och skrämmande men mycket bra gjord måste jag ändå säga. Efter att ha sett denna var det näst intill omöjligt att somna, för tänk om man nästa gång slår upp ögonen och märker att man är instängd under jorden, med begränsad tillgång till omvärlden. Det går kalla kårar längs min ryggrad!




Kommentarer
Xoxomieyaxoxo

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2011-11-14 @ 07:59:48
URL: http://xoxomieyaxoxo.blogspoo.com
Anonym

fin header!

2011-11-14 @ 08:11:23
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0