Bra jobbat Emelie

Påsklovet började bra med en kväll tillsammans med finfina gänget, men allt eftersom kvällen gick blev jag allt tröttare och skulle bege mig hemåt. Trött som jag var satte jag mig på första bästa 101:ans buss hem...trodde jag. Visar sig sen att jag hamnat i Gränna. Great, fast i Gränna och nästa buss hem till Jönköping går inte förrän tidigt imorgon bitti. Fint. Snacka om lite panne där då va. Ringde Lisa men den lilla skruttan låg och sov så sött (antar jag) och svarade därför inte. Ännu mer panik.

I alla fall finns det mycket trevliga själar i Gränna, en kille på bussen sa att jag fick följa med honom hem och vänta på nästa buss hem där. I know, helt jäkla random. Men han och hans vänner som droppade in sedan var störtsköna, riktigt roliga grabbar vill jag lova! Är väldigt tacksam för att de var så öppna och trevliga emot mig och tog hand om den vilsna flickan från staden...haha. Så det kan gå när inte haspen är på.

Haha, en kväll/natt/morgon jag sent kommer glömma om man säger så. Något jag tar med mig:

1. Titta alltid vad bussens slutstation är, och fråga för säkerhetens skull.
2. Det finns vänliga själar, det gäller bara att finna dem vid rätt tillfälle.
3. Döm (eller också inte) människorna efter skorna, och framför allt hur de knyter sina skor.
4. Tjejer har ett humör likt en bergochdalbana, killar är stabilt..bittra HAHA!
5. När du buggar som kille; vänster fot leder, spänn armarna och ta steg (inte vara-ute-och-jogga-känsla)
6. Investera i en elgitarr och en bas, då ser du ut att vara musikalisk.
7. Att ha färgade tighta strumpor som kille är inte okej, eller?!
8. Köp en gammal handväska och fyll den med mynt och ge den i present till systerdottern och säg att det är Pippis kappsäck med pengar! Überbra tips ju!
9. Pekfingerdansen?! Förstod inte riktigt grejen med den om jag ska vara ärlig, men den funkar inte fick jag iaf veta!
10. 120 cm bred säng är faktiskt bra!

Ikväll stannar jag helt klart i min lägenhet, inga fler äventyr nu på ett tag tack!

GODNATT

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0