Shopp-Stopp!

Efter att ha shoppat en hel del den sista tiden kanske det är dags att hejda sig lite? (Går det verkligen?!) Varför är det så svårt att stå emot något man verkligen vill ha. Lätt att sitta här och säga "nej nu så ska jag inte köpa mer, nu får det vara nog" men sedan står man där i butiken och håller i något man verkligen vill ha. Då säger man plötsligt till sig själv; "jo men jag har ju velat ha detta så länge, har som har letat och letat.." och så slutar det med att man köper det trots att man inte skulle. Är det bara jag som hamnar i sådana situationer eller är det fler?


Som sagt så har det shoppats en hel del, allt är inte med på bilden kan jag erkänna...Men nu ska jag försöka att inte köpa mer, eller jag SKA inte köpa mer!

För tillfället känner jag mig tillfredställd. Jag har köpt det jag behöver och det jag vill ha. Så nu ett tag framöver ska jag inte köpa mer. Jag vet dock att situationer kommer dyka upp där jag lätt skulle kunna gå lös på ett par hundralappar till, och det är i den situationen jag måsta ha diciplin till att kunna säga nej och faktikst inte köpa. Det bästa sättet att inte shoppa är att ha massa annat inbokat och vara uppbokad, då hinner man ju faktiskt inte ränna på stan och kika på kläder (eller annat för den delen också) hit och dit. Då går tiden snabbt, man har kul och kastar inte ut onödiga pengar på kläder man egentligen inte behöver. Då så, tar jag fram kalendern och bokar in och bokar upp. Så får det bli!

Håll hårt i pengarna och tänk efter innan du köper något!

/Emelie



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0